• logo
  • osnovna stranica
  • High Judicial and Prosecutorial Council of Bosnia and Herzegovina

    Go to main content
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Sudije, po prvi put, oslobođene administrativnih zadataka kako bi se kvalitetno pripremile za rješavanje predmeta

    Predstavnici ambasade Švedske u BiH i Sudske administracije Švedske boravili su danas u radnoj posjeti Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine (VSTV BiH). Tom prilikom goste su primili član VSTV-a BiH i sudija Osnovnog suda u Brčko Distriktu BiH Selim Karamehić i direktor Sekretarijata VSTV-a BiH Admir Suljagić sa saradnicima.

    Saradnjom VSTV-a BiH sa pravosudnim tijelima Švedske povećana je efikasnost u postupanju po predmetima u pilot sudovima, Općinski sud u Tuzli i Osnovni sud u Bijeljini.

    Na temelju saradnje, unapređeno je postupanje sudijskih pripravnika-volontera s ciljem da sudije dobiju više vremena za obavljanje sudskih zadataka i direktno postupanje po predmetima. Sudije su, po prvi put, u potpunosti oslobođene administrativnih zadataka kako bi se posvetili kvalitetnom i temeljitom pripremanju predmeta.

    Konkretno, uz novi način rada i podršku pripravnika na administrativnim zadacima, sudije Osnovnog suda u Bijeljini u periodu 1.1.- 30.3.2018. godine su ukupno riješile 1730 predmeta (parnični, prekršajni i vanparnični), odnosno 728 predmeta više u odnosu na isti period 2017. godine, dok su sudije Općinskog suda u Tuzli riješile ukupno 2102 predmeta, odnosno 218 predmeta više u odnosu na prošlu godinu.

    Unutrašnja reorganizacija sudova će doprinijeti kraćem trajanju postupaka, smanjenju starih predmeta, smanjenju troškova suda kroz racionalnije korištenje ljudskih resursa, te istovremeno postizanje bolje motivacije svih zaposlenih u sudovima, na način da se sudijama omogući da se fokusiraju više na konkretno postupanje po predmetima i da se oslobode administrativnih poslova te da se administrativnom/nesudskom osoblju dâ veća odgovornost u radu.

    Prije više od godinu dana, VSTV BiH je u okviru Projekta “Unapređenje efikasnosti sudova i odgovornosti sudija i tužilaca u BiH – druga faza“ kojeg finansira Vlada Švedske započelo saradnju sa Sudskom administracijom Švedske s ciljem unapređenja unutrašnje organizacije sudova, te bržeg i kvalitetnijeg rada i odvijanja radnih procesa u sudovima.

    Tokom navedenog perioda ostvarena je saradnja između pilot sudova, Općinskog suda u Tuzli i Okružnog suda Varberg, te Osnovnog suda u Bijeljini i okružnih sudova Malmö i Ystad, a provedene su i različite aktivnosti poput studijskih posjeta, stručnih sastanaka, ekspertnih misija, radionica u Švedskoj i BiH.

    Švedske kolege, stručnjaci na projektu, su vršili kontinuiranu analizu načina rada dva navedena pilot suda u BiH prateći organizaciju rada i raspodjelu zadataka koje obavljaju sudije, stručni saradnici i administrativno/nesudsko osoblje, prateći postojeću unutrašnju organizacjiu sudova kao i relevantnih ljudskih resursa te su predložili preporuke za reorganizaciju radnih tokova i efikasniji rad nesudskog osoblja s ciljem bržeg i kvalitetnijeg obavljanja zadataka uzimajući u obzir postojeće propise i zakonodavni okvir.

    U januaru 2018. godine izrađene su „Smjernice za obavljanje administrativnih zadataka od strane pripravnika“ na osnovu kojih su Osnovni sud u Bijeljini i Općinski sud u Tuzli kreirali Plan postupanja sudijskih pripravnika-volontera s ciljem da sudije imaju više vremena za obavljanje sudskih zadataka i direktno postupanje po predmetima što će povećati broj riješenih predmeta i utjecati na vrijeme postupanja po sudskim predmetima sa obrascima za parnični, vanparnični i prekršajni referat. Delegiranjem poslova na nesudsko osoblje sudija dobija dodatno vrijeme te se može posvetiti kvalitetnom i temeljitom pripremanju predmeta od prijema tužbe do donošenja presude,  pripremi procesnih i materijalnih propisa, te analizi i praćenju prakse viših sudova u svakom konkretnom predmetu.

    Za više informacija molimo da se obratite Kabinetu Predsjedništva na telefone 033 707 570 ili mobilni telefon 061 131 785.

    -KRAJ-

     

    You are reading an article on:
    3119 VIEWS
    Copied
    Back to top

    Saradnja VSTV-a BiH sa pravosudnim tijelima Švedske

    16.04.2018.

    Sudije, po prvi put, oslobođene administrativnih zadataka kako bi se kvalitetno pripremile za rješavanje predmeta

    Predstavnici ambasade Švedske u BiH i Sudske administracije Švedske boravili su danas u radnoj posjeti Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine (VSTV BiH). Tom prilikom goste su primili član VSTV-a BiH i sudija Osnovnog suda u Brčko Distriktu BiH Selim Karamehić i direktor Sekretarijata VSTV-a BiH Admir Suljagić sa saradnicima.

    Saradnjom VSTV-a BiH sa pravosudnim tijelima Švedske povećana je efikasnost u postupanju po predmetima u pilot sudovima, Općinski sud u Tuzli i Osnovni sud u Bijeljini.

    Na temelju saradnje, unapređeno je postupanje sudijskih pripravnika-volontera s ciljem da sudije dobiju više vremena za obavljanje sudskih zadataka i direktno postupanje po predmetima. Sudije su, po prvi put, u potpunosti oslobođene administrativnih zadataka kako bi se posvetili kvalitetnom i temeljitom pripremanju predmeta.

    Konkretno, uz novi način rada i podršku pripravnika na administrativnim zadacima, sudije Osnovnog suda u Bijeljini u periodu 1.1.- 30.3.2018. godine su ukupno riješile 1730 predmeta (parnični, prekršajni i vanparnični), odnosno 728 predmeta više u odnosu na isti period 2017. godine, dok su sudije Općinskog suda u Tuzli riješile ukupno 2102 predmeta, odnosno 218 predmeta više u odnosu na prošlu godinu.

    Unutrašnja reorganizacija sudova će doprinijeti kraćem trajanju postupaka, smanjenju starih predmeta, smanjenju troškova suda kroz racionalnije korištenje ljudskih resursa, te istovremeno postizanje bolje motivacije svih zaposlenih u sudovima, na način da se sudijama omogući da se fokusiraju više na konkretno postupanje po predmetima i da se oslobode administrativnih poslova te da se administrativnom/nesudskom osoblju dâ veća odgovornost u radu.

    Prije više od godinu dana, VSTV BiH je u okviru Projekta “Unapređenje efikasnosti sudova i odgovornosti sudija i tužilaca u BiH – druga faza“ kojeg finansira Vlada Švedske započelo saradnju sa Sudskom administracijom Švedske s ciljem unapređenja unutrašnje organizacije sudova, te bržeg i kvalitetnijeg rada i odvijanja radnih procesa u sudovima.

    Tokom navedenog perioda ostvarena je saradnja između pilot sudova, Općinskog suda u Tuzli i Okružnog suda Varberg, te Osnovnog suda u Bijeljini i okružnih sudova Malmö i Ystad, a provedene su i različite aktivnosti poput studijskih posjeta, stručnih sastanaka, ekspertnih misija, radionica u Švedskoj i BiH.

    Švedske kolege, stručnjaci na projektu, su vršili kontinuiranu analizu načina rada dva navedena pilot suda u BiH prateći organizaciju rada i raspodjelu zadataka koje obavljaju sudije, stručni saradnici i administrativno/nesudsko osoblje, prateći postojeću unutrašnju organizacjiu sudova kao i relevantnih ljudskih resursa te su predložili preporuke za reorganizaciju radnih tokova i efikasniji rad nesudskog osoblja s ciljem bržeg i kvalitetnijeg obavljanja zadataka uzimajući u obzir postojeće propise i zakonodavni okvir.

    U januaru 2018. godine izrađene su „Smjernice za obavljanje administrativnih zadataka od strane pripravnika“ na osnovu kojih su Osnovni sud u Bijeljini i Općinski sud u Tuzli kreirali Plan postupanja sudijskih pripravnika-volontera s ciljem da sudije imaju više vremena za obavljanje sudskih zadataka i direktno postupanje po predmetima što će povećati broj riješenih predmeta i utjecati na vrijeme postupanja po sudskim predmetima sa obrascima za parnični, vanparnični i prekršajni referat. Delegiranjem poslova na nesudsko osoblje sudija dobija dodatno vrijeme te se može posvetiti kvalitetnom i temeljitom pripremanju predmeta od prijema tužbe do donošenja presude,  pripremi procesnih i materijalnih propisa, te analizi i praćenju prakse viših sudova u svakom konkretnom predmetu.

    Za više informacija molimo da se obratite Kabinetu Predsjedništva na telefone 033 707 570 ili mobilni telefon 061 131 785.

    -KRAJ-